måndag 27 maj 2013

.... som en bumerang

Ekblommor
Häromdagen gav jag bort ett ordspråk och genast fick jag ett fint tillbaka. För någon vecka sedan gav jag bort några överblivna plantor och igår fick jag helt fantastiska tusenskönor och en frösådd pion tillbaka. Wow!!!
Så otroligt glädjande, här står jag nu med ytterligare ett fint ordspråk och flera vackra blommor. Den där pionen har fått en hedersplats i min trädgård.

Min mamma sa alltid att "Den dag förlorad är, då man ingenting lär." Men tänk att jag skulle behöva bli pensionär innan jag fick lära mig hur ekblommor ser ut. Detta trots att jag bor med en stor ek på tomten. Min enda tröst bakom skämskudden är att vi var sex personer ute och gick och alla var lika okunniga som jag. Här ser du i alla fall hur blommorna ser ut. Ekarna blommar för fullt just nu.

Det är som livet självt med Mother Mary "speaking words of wisdom". Fin låt det där och Beatles är ju inte så tokiga de heller. Let it be.

Snart blir det fler rosor utmed Gruvdammsrundan. Håll utkik!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar